5 Aralık 2022 Pazartesi

bomboş

zaman zaman huysuz, şaşkın, neşeli, neşesiz, hevesli, obur, bilge, sakar, güçlü onlarca hallerden geldiğimizi hissettim bi an. 

dipköşe denilen temizliklerden birini yaptım bugün evde. köşeler ve en diplerdeki uzun zamandır orada duran tozlar kalkınca evden bir ferahlık düştü içime :)

geçen de anlık bir heyecan gelmişti, aralık ayının ilk günlerinde. sanki çok güzel şeyler olacakmış gibi. temizlik habercisi değildir inşallah :) o kadar sık temizlenmiyor dipler. 
çeşitli tozları kaldırmak, tozları almak bana sık sık zihinle yapılan çalışmaları ve terapi seanslarını hatırlatıyor şu ara. 

halının altına süpürmek deyiminde başlayarak, zihnin genişlemesini temsilen rüyada evde yeni bir oda keşfettiğini görmek gibi, çekmecelerin içinden başka çekmecelerin çıkması gibi. metaforlar metaforları kovalar.

bazen neden sanki çekmecelerin tozunu almam gerekir ki diyen bir zihin için, çekmecenin kapanmasına engel ortada kocaman bir 'top' olabileceği metaforu eklenir. 

bugün temizlik esnasında, mobilyaların yerleşmiş hallerinin başka kombinasyonları olmayacakmışcasına yerleştirildi 1+1 bir zeminde, bir kombinasyon mümkün oldu. süpürülüp silindi her yerler ve bir boşluk, bir ferahlık geldi bir noktaya. o nokta benim birkaç aydır aradığım ama asla gözüme çarpmayan bir yerden, bir pratik ve çalışma alanına dönüşüverdi. 

sunak: çember kolaylaştırıcısının çemberin merkezine mum yakarak, çeşitli elementleri ve hoşuna giden nesneleri koyduğu merkez alan. 
sunaklar çeşitli alanlarda kurulabilir. benim bir sunağım oldu bu vesile ile bugün. sunakta bir çiçek olması gerektiğine inanıp koşar hızla evden çıkıp bana kendini hemen eve aldırtan bir çiçeğim oldu :)

Hiç yorum yok: