4 Mart 2019 Pazartesi

Kathmanduda yazılar 7

Happy Maha shivaratri  day in Nepal ❤

Bugün lord shiva'nın doğum günü. O yüzden pashupatina'da ölü yakım törenlerinin yapıldığı yerde bir kutlama var. Kendimizi o ani kalabalığın içinde buluveriyoruz. Sadece bugün Nepalliler için ot içmek yasal. Zaten ölülerin, doğanın, yanan tütsülerin kokusuna karışmış bu yerde, bir de ot kokularıyla mest oluyoruz.


Sonra her sabah yürüyüş yaptığımız Büyük Boudha Stupaya dönüyoruz. Akşama kadar grupla hareket etmenin 10 gün sonrasında ufak bir eeeyh yeter be halini, kendi güvenli alanımı yaratarak yaşıyorum ve 'me time' yaratiyorum kendime, en azindan evin yolunu biliyorum. Stupa'nın etrafını dolanmaya başlıyorum yine, dikkatimi çeken bir kadin var, yerde kocaman bir dairenin içine odunlardan ufak bir alan yaratıyor. Içinde bebekler koymuş  etrafına sunu hazırlıyor. Onun shiva için olduğunu anlıyorum sonra. Kalabaliga ilk karistigimda hemen yanimda bir kadınla göz göze geliyoruz masmavi gözleri olan. Woodoo mu acaba bu diyorum, yakacak galiba. Shiva icin diyor. Aheste aheste  çemberin 4 bir yanına aynı sunuyu dizmeye devam ediyor. Meyveler, çiçekler  kolyeler, tütsüler  odunlarin uzerine bir yigin oluşturuyor. Shiva için. Etraftaki yuvarlak giderek kalabalıklaşıyor.



Sonra başlıyor ateş, giderek yükseliyor. Kalabalığın de hepsine sirayla ateşe atmamız için tohumlar veriyor sunuyu hazırlayan kadının yardımcıları, bütün sunuyu tek bir kadın dizdi. Sonra çiçekler veriliyor atmamız için Ve ateş giderek yükseliyor. Alnımıza 3.gözümuze kırmızı noktamızı da sürüyor Kadın.

Törenin bitişine yakın Shivadan gelen meyveler ve himalaya tuzu da dağıtıyorlar herkese. Meyveler muz, mandalina ve üzüm. Renklerin bir anlamı var.
Meyvelerimizi alıp, Fabienne ile numaralasip vedalasiyoruz.
Kendi basinaligin getirdiği en güzel anlardan biri olarak yazıyorum an defterime. Fabienne Balide yaşıyor, budist bir kadın. Asla satın alamayacağım bir keyif oldu. Sonrası yime rengarenk danslar ve bando takımına karıştı, teşekkürler evren.



Hiç yorum yok: